Islamic Widget

Saturday, July 28, 2012

LAMA GLER

Assalamualaikum

rasanya dah 'lamo' gler aku update ni...xtau la 'bkpo',rasa mls sgt2 nk tulis bnda alahan ni...
rasa mcm membazir masa*...hahaha...
tp aku xtau bkpo arini raso rajin plop nk update bnda ni...lgpun aku ni bukan reti sngt pasl bnda ni...
aku wat blog ni sbb aku nk blaja menaip...sbnrnya aku xtau nk citer ape dlm blog ni...
jadi kat bwh ni aku kongsi la ckit2 citer aku yg berlaku dlm hidup aku baru2 ni...

28 JUN 2012 - 17 JULAI 2012
ok, selama 3 minggu aku berkampung di negeri belah utara iaitu di UUM Sintok, Kedah...semuanya kerana tugas sebagai seorang perajurit negara...wataniah jer pun...hahaha
aku kat sana jadi fitik tauliah diraja...'kalo ore klate kato jadi kuli batok la'...
10 orang PK (diberi gelaran 10 JAHANAM oleh cik haslen sbb mmg jahanam kitorang kat sana..hahaha) dan 10 PKW (mereka xsempat jahanam krn dtg lewat dari PK)...
walaupun jadi kuli,aku tetap menjalankan tugas dengan penuh rasa tanggungjawab...hahaha
tnggungjwb la sngt...padahal sbb dibayar gaji...ye aku mmg suka duit, mata duitan la katakan...hehehe...

"DUIT BUKAN SEGALA-GALANYA, TAPI SEGALA-GALANYA PERLUKAN DUIT"

tugas aku kat sana senang jer, tp amat amat amat lah membosankan...tiada yg lebih bosan dari kebosanan yg aku alami kat sana...tugas aku hanyalah sebagai seorang pengusung...

mcm ni la tugas kami sebg pengusung kat pdg kawad tu...
sumpah bosan gler sbb duk berdiri jer kat tepi pengusung tnggu org pengsan

tp dalam bosan pun tetap ad memori yg menarik sbb dpt berkenan dgn palapes u len...walaupun xsama pangkat dan xsama pasukan (mksd aku ad inter ngn junior, ada laut dan udara) tapi tu xmenjadi batu penghalang utk kami berknlan dgn lebih rapat,erat, dan mesra...

mesrakan kami..walaupun ad inter, ad junior, ad palapes len...
tp tu xjadi penghalang utk kami saling mengenali antara satu sma len..

yg ni aku xtau diorang ad hubungan atau tak...hahaha..sori upload xoyak...


lagi bukti kemesraan kami walaupun yang tepi kiri tu jr, kat tgh 2 org tu laut,
dan kat tepi knan tu inter, kami tetap mesra...hehe
ni bnda paling penting untuk bergelar seorang pengusung tauliah diraja...
xde bnda ni, maka xwujud la  geng pengusung diraja....hahaha

pagi2 sblm memulakan tugas pengusung, ini lah penaik semngt kami..
tp aku selalu terveli nescafe 'o' yg xbergula...pahit nk mampus...
tp telan la jgk,dah beli kan...mahal plak tu...RM 1.20...

geng pengusung istiadat pentauliahan diraja terbaik...
kat sblh kanan tu lah aku yg serba kekurangan bersama
IC geng pengusung terbaik...hahaha

xtau nk ckp ape tntg gmbr ni...
dari kanan : stap hakim, fuad, stap wan....

hari last lepas Y.O baru dah abis kawad...kitorang bergambar utk terakhir kalinya...
tp aku xde pun dlm gmbr ni..awal2 dah blah sbb nk jadi org pertama tabik kat YO baru...
dpt la dlm RM50 ari tu...berbaloi tp sedih xdpt bergambar bersama mereka semua...

tp walau apepun, hubungan kami xterputus stkt itu shj...entah sape la yg dah tubuhkan satu group fb utk geng2 pengusung ni...jado kami masih berhubung dari jauh...hope dpt jumpa lg...hehehe


ni la group baru kitorang...
k, habis...bnyk lg nk cerita, tp tiba2 rasa mls plak..ckit2 dah la...hehehe
mmg xmenarik cerita aku ni...tp ad aku kesah???
jnji aku bleh tulis...aku punya blog,suka hati aku la nk tulis ape....hahahha

ASSALAMUALAIKUM....











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...